fredag 20. mars 2009

Betongbil

Det kom inn en mail på facebook
"Hei, kan du bake en betongbil til kjæresten min?"
Hva???
Tenkte jeg...
En betongbil.... Tenke meg litt om og tok oppdraget.
Men hvordan i all verden skulle jeg lage en betongbil???
Hun sendte meg et bilde av betongbilen til samboern,
så vi skulle få likedanne farger og slikt...
Jeg satte i gang, og bakte en langpanne kake,
lot den avkjøle seg helt.
Skjærte den opp i stykker, og la de oppå hverandre med
sjokoladekrem i mellom.
La den i frysern i en 3-4 timer, slik at den ikke ble helt gjennomfrossen,
men hard nok til å skjære i den.
Så var det bare og forme i vei.
Gikk greiere enn jeg hadde trodd,
men som vanlig har jeg alltid noen forandringer jeg skulle ha gjort..
Men slik er det med ferskvarer, man må bake i siste liten,
og da er det ikke tid til å kaste i søpla og starte på nytt
om det ikke ble slik man hadde tenkt.
Her er iallefall resultatet...

2 kommentarer:

medina sa...

Mestrenes mester har slådd til igjen! Utrolig.

missy sa...

Den bei fin! ;)