søndag 10. mai 2009

Hjelp!!

Hjelp, nå har våren kommet hit også, og
ifjor kjøpte vi et hus med en ganske stor hage, med masse stauder og plass til masse
planteblomster. Greia er at jeg har INGEN peiling på hage!!!
I dag har jeg vært å raket ute, og nå er jeg usikker på flere ting...
  • Den mosen bakpå muren, skal jeg ta en vekk? evt hvordan?
  • De bedene det skal plantes i, skal jeg skifte jord?
  • Disse buskene, hva nå enn et er, rester etter planter eller noe,
    skal de klippes ned?
  • Sist men ikke minst; Hva er det viktig å huske på med blomster/hagehold? har Du noen tips?

Etter mange timer i hagen i dag, bakte jeg og Tora masse boller
til kvelds! Ingenting slår nybakte boller med brunost og varm sjokolade til:)

Må legge til et bilde av sjarmtrollene før de skulle legge seg i dag:)

Ha en fin uke alle sammen:)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har desverre ingen tips å gi dæ da æ e like uviten som dæ :) Æ har en hage som æ må bygge opp fra grunnen, og ei som æ jobbe ilag me ska hjelpe mæ. Ho e veldig flink me hage og kan det meste...og så har ho masse avleggera som æ ska få. Ho bor forresten på Silsand....og fortalte en gang at ho hadde vært på hagevandring i hagen din.....da de forrige eieran bodde der.

Glede mæ no tel vi kan begynne å nyte hagen førr fullt....

Klem :)

Papirskreppa sa...

Eg kjenne en hage-ekspert. Kan spørre litt hos ho, hvis du vil. Har også vært ute i hagen i dag. Raket, ryddet i bed og begynt å planlegge omorganiseringen av steinbedet. Laget meg et urtebed i fjor, så det må også oppdateres:) Hørtes godt ut med boller og sjokolade. Tipper ungene storkoste seg. Og mora også;) Klem.

Irene sa...

Jeg ville kjøpt jord i sekker, sånn ca 3 for 100,- (ikke 5 for 100,- da vanner du deg ihjel) og lagt et godt lag jord oppå den gamle i blomsterbed. Hvis du legger ny jord oppå, så slipper du så himla mye ugress.
Ellers ville jeg vært veldig forsiktig med å klippe vekk ting før jeg har sett hva det er....
Hage-Tor skriver veldig gode og lettleste OG morsomme bøker om hagestell.