søndag 26. april 2009

Mamma-kampen.


Sånn er jeg om dagen!
Ungene har seg visst en periode hvor de tror det er helt greit
å stå opp mellom 04.30 og 05.30.
Det er det absolutt ikke!


Desverre er ikke jeg sjefen i huset!
Det er nok 2-åringen og halvåringen som er det!
...Selv om sambo tror det er han!
Og jeg skulle ønske det var meg.
Da skulle jeg ha laget nye regler.
IKKE LOV
å stige ut av senga før 07.00

Men ingen hører på mamma.
Der hun stakker seg ut av senga, håret til værs,
mumler et eller annet uforståelig.
Setter seg i stolen.
Drikker litt kaffe og prøver å våkne.


2-åringen tar seg en stol, klatrer opp på kjøkkenbenken,
henter posen med potetgull fra gårsdagen.
Mamma protesterer,
ingen potetgull til frokost!

2-åringen tar skikkelig tak i posen,
det samme gjør mamma.
Kampen er i gang.
2-åringen får akkurat tatt seg en neve potetgull,
som fyker utover gulvet
før mammaen får overtaket og vinner.
Tror hun.
2-åringen hyler, vil ha mer,
lillebror hyler, fordi storesøster hyler
og mamma vil bare sove, sove, sove..
Mamma roer ned lillebror,
og mens mamma roer ned lillebror har 2-åringen fått fatt
i potetgullposen igjen, og mamma......



har tapt...



Igjen!

7 kommentarer:

medina sa...

Så fint innlegg! Selv om du er slitn og trøtt ser du humoren i hele greia. Kan trøste deg med at det går over. (om nån år)

Ugla sa...

:-) Kjenner meg igjen? Ikke i det hele tatt eller..... :-D

Anonym sa...

Velkommen i den der klubben silje....har vært fast inventar der i mange år, og ser ikkje ut som det blir nokka utmelding me d første :)

Men ka kan man si......dæm e no hærlig de ungan sjøl om man kan være så fortvila og irritert på dæm at man nesten trur man ska gå ut av sett goe skinn enkelte gang.

Æ sett no her i sofan og fortvile litt fordi æ har så sinnsykt vondt i et kne og e litt redd førr at den der trimminga som æ hadde tenkt å starte på i morra heng i en tynn tråd.....men får øre ka doktormannen sir i morra :)

Ha en flott søndag :)

Klem.....

Hilde sa...

Uffh... På den tida e d enda natt hos oss.. Ikkje førr å skryte, men eg e så ufatteli gla for at mine kan sove om mårran, men e jo derimot litt plaga me at Markus ikkje vil legge seg om kveldan..( men han e bidd likar no, legg seg kl 21) I mårrest våkna vi kl 8 og d syns eg e ei passeli tid :)

Vinglefrøken sa...

Morsomt å lese om mammakampen din - høres litt ut som hos oss, gitt. :-) Pjokken på litt over to år er morgenfugl - noe jeg slett ikke er... "Mamma, ikke sove nå - lyst ute", får jeg beskjed om.

Nydelige kaker du lager også, forresten! :-)

Ann-Silje sa...

hehe... d e gumor si:) hehe... trur du bare må sende ho ne hit så eg kan lære ho å sove lenge! :)
løøøøv ju vænnen!

Hanne sa...

Ha-ha. Ja, det gjelder å se komikken i det hele. Om noen få år er alt dette tilbakelagt, og du får SOVE! Og da kan det til og med hende du tar deg i å savne noen som kommer tassende inn til deg midt i natta, eller følelsen av en søkkvåt bleiestump som deiser ned omtrent midt i fjeset ditt...!