mandag 2. mars 2009

Nytt av dagen...

Her er vi syke, nesten alle mann..
Tora og Julian var syk hele forrige uke,
Julian er ikke helt frisk enda, og nå er jeg også blitt syk!
Heldigvis kommer min tilkommede svigermor i morgen.
Hun skal være her et par-tre dager! Blir kjempekoselig!!!:)
***
Litt har vi likevel fått bakt. Abstinensene gir seg ikke,
og med en overdose paraset er det utrolig hva man klarer,hehe
***
Under her har jeg laget brownies i en langpanne, og stukket
små sommerfugler av pepperkakeutstikkere.
Har laget ganasje av smeltet sjokolade og litt fløte.
Her har jeg farget sjokoladen rosa, men hvit og brun (evt marmorert)
sjokolade blir også flott!
Så har jeg satt sommerfuglene på en rist, men et fat under og helt ganasjen over.
Når den er stivnet har jeg tegnet opp konturer med tykk glasur!
Dette er JAMMY og veldig enkelt og dekorativt!
Jeg elsker disse småkakene, eller petit fours som de også kalles.

Brodern er kommet hjem fra havet og hadde lyst på marsipankake
med multebær i. Og siden jeg alikevel hadde vunnet en kake som jeg måtte bake selv til guttene,
så dekorerte vi den litt i havtema. All pynt er i marsipan, bortsett fra skummet rundt blekkspruten, det er av icing som er kjøpt på tube.
Fiskene og sjøstjernene har jeg laget i silikonformer.
Her har jeg presset marsipan nedi, lagt de i fryseren i en liten time,
så bare brettet de ut! Veldig lettvindt og veldig dekorativt!!
Her under er en marsipankake med bringebærkrem
med noen hele bringebær i.
En liten Emil har bursdag og ville ha lynet kake med seg i barnehagen.
Her har lynet vært litt uheldig og havnet oppi strømstolpen!
Vi får bare håpe han kommer seg ned igjen!!!



4 kommentarer:

BeBe`s blogg sa...

Innom for å ønske dokker god bedring! Bra "gullkorn" fra de små i et tidligere innlegg, dem e no bare så god!:o)

medina sa...

Er det mulig å ha sånn fantasi???
Kjempefine kaker!

Hilde sa...

Du e så flink!!
Har ett par oppdrag tell deg, om du tar i på d :p

Unknown sa...

Kjempeflott!!
Likte ideen om dei småkakene, og sidan vi har mange fiskeinteresserte i familien er det ikkje dumt med kake med sjøtema:0)