tirsdag 27. januar 2009

Matmuffins

Da var jeg på slanking,
og man må begrense inntaket av kaker...
Jeg som omtrent alltid har et bakeprosjekt på gang,
nye prosjekter og de må smakes på..
Nå tør jeg ikke prøve så mye, for lykkes jeg...
da går det raskt unna...
Men bakeabstinensene er der!
De slipper ikke taket...
Så da havnet jeg på noen matmuffins.
De smakte ikke så aller værst,
og jeg kan tenke meg de er gode til suppe:)
*
Her er oppskriften:
75 g smør/margarin
6 1/2 dl hveteme
2 1/2 dl havregryn
1 ts salt
2 ss bakepulver strøkne
3 dl vann
4 egg
100 g gulost revet
100 g (1/2 boks) picnic skinke/kalkun i biter (lite fett!!)
50 g mais (kan sløyfes)
Smelt smøret, avkjøl litt.
Bland det tørre.
Pisk eggene lett sammen.
Ha vannet i smøret så væsken blir lunken.
Bland sammen.
Ha i skinke,mais og ost.
*
Fyll muffinsformen opp til kanten med røre.
Stek i 20 min på 225 grader på midterste rille.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Flott...treng nokka ainna enn brød å spise no når man må tenke på å bli kvitt nån kilo.....denna oppskrifta må æ prøve :)

medina sa...

Disse så kjempegode ut. Fint med oppskrift, Takketakk

Anonym sa...

Det ligg ei lita utfordring tel dæ inne hos mæ :)

Anette {foreldremanualen} sa...

Heisann!
Det er noe til deg inne på siden vår... ;-)

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Sååå deiligt *MUMS*

Önskar dig en strålande dag

//Sessan