torsdag 4. september 2008

Høyt sukkerbrød....

Nå har jeg testet ut en "ferdig-mix" til sukkerbrød/bunn.
Tenkte jeg skulle prøve meg på en høy kake, skal se om jeg
får tid å pynte den i morgen:)

Når en kake faller sammen på midten er det ofte fordi kaken vil
heve mer, men når kanten på formen slutter har ikke kaken noe å heve etter lenger...
Så for å få en høy kake, kan man feste bakepapir langs kanten,
og kaken vil heve etter det.
Her har jeg prøvd en sukkerbunnmix som heter fun mix, en lett mix som alle får til.
Den hever også godt, og faller så og si aldri sammen.

Sukkerbunnen ble 12,5 cm høy, så da kan dere tenke dere
hvor høy den blir med fyll.....

1 kommentar:

Rita sa...

Oj, her var det mange flotte kaker, du er virkelig flink.
Og takk for tips med bakepapir, det skal jeg prøve en gang.